Yλοποιώντας ένα ξεχωριστό εκπαιδευτικό εργαστήριο για παιδιά ηλικίας 8 έως 12 ετών, η Δημοτική Βιβλιοθήκη Κατερίνης σε συνεργασία με την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος – Δίκτυο Ελληνικών Βιβλιοθηκών, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου 2017, συμμετέχει στο πρόγραμμα «Σημεία Ανάγνωσης».

Οι δράσεις θα πραγματοποιηθούν το χρονικό διάστημα από την Τρίτη 02 έως την Τετάρτη 10 Μαΐου (εκτός Σαββάτου & Κυριακής), κατά τις ώρες 19:00 έως 20:30, στις εγκαταστάσεις της Δημοτικής Βιβλιοθήκης.

Όπως τονίζει η Αντιδήμαρχος και μέλος του Δ.Σ. του Οργανισμού Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Πρόνοιας του Δήμου Κατερίνης, Ροδή Ελευθεριάδου – Μελετλίδου: «Ερωτήσεις όπως: Τι διαβάζουμε; Γιατί διαβάζουμε; Πώς διαλέγουμε τι θα διαβάσουμε; Πού βρίσκεται ο αγαπημένος μας χώρος ανάγνωσης; Πότε είναι η στιγμή που γινόμαστε αναγνώστες; Ποιες είναι οι αναμνήσεις μας από τα βιβλία που διαβάσαμε; θα διαμορφώσουν απαντήσεις – σημεία πάνω σε έναν χάρτη που μας περιγράφει ως αναγνώστες».
Παράλληλα η κα Ελευθεριάδου – Μελετλίδου απευθύνει ανοικτή πρόσκληση: «καλούμε τους γονείς να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους, προκειμένου να αγκαλιάσουν και την συγκεκριμένη δράση, που επικεντρώνεται στην άμεση επαφή των παιδιών με το βιβλίο και τη γνώση γενικότερα».
Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής: τηλ 23510 24594.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΝΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

«Σημεία Ανάγνωσης» είναι μια έκθεση που διοργανώνει η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος που συνδέεται νοηματικά με το θέμα της καλοκαιρινής εκστρατείας του Δικτύου Ελληνικών Βιβλιοθηκών «Περιπέτειες από σημείο σε σημείο» και αποτελεί μια εγκατάσταση – έκθεση αναγνωστικών εμπειριών και συμπεριφορών παιδιών και ενηλίκων.

Το υλικό της έκθεσης θα προκύψει από εργαστήρια καταγραφής αναγνωστικών εμπειριών που θα πραγματοποιηθούν με αφετηρία την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου από 24 Απριλίου ως 14 Μαΐου στις βιβλιοθήκες του Δικτύου Ελληνικών βιβλιοθηκών, όπως επίσης και από ερωτηματολόγια που θα απευθύνονται σε στοχευμένο κοινό ενηλίκων.

Η δράση αυτή συνδυάζει:
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά που το υλικό του θα είναι ανοικτό για όλους στην ιστοσελίδα του Δικτύου Ελληνικών Βιβλιοθηκών και θα πραγματοποιηθεί στις βιβλιοθήκες αλλά και σε σχολεία ή άλλους φορείς που ασχολούνται με παιδιά. Θα περιλαμβάνει ένα έντυπο με οδηγίες, υλικό για εκτύπωση και προτάσεις ανάγνωσης (βιβλιογραφία) γύρω από τις οποίες θα στηθεί η αφήγηση του εργαστηρίου. Μέσα από το εργαστήριο τα παιδιά θα σκεφτούν και θα καταγράψουν αγαπημένους συγγραφείς και αποσπάσματα βιβλίων, τη σχέση τους με τη βιβλιοθήκη και το βιβλιοπωλείο και θα περιγράψουν τα σημεία της αναγνωστικής διαδικασίας που διαμορφώνουν τις αναγνωστικές συμπεριφορές τους. Η καταγραφή δεν θα περιορίζεται μόνο σε κείμενα αλλά θα μπορεί να είναι μια ζωγραφιά, μια φωτογραφία ή ένα οπτικοακουστικό ντοκουμέντο που θα ηχογραφείται ή θα βιντεοσκοπείται στους χώρους της βιβλιοθήκης.
Οδηγίες που θα ανέβουν στην ιστοσελίδα του Δικτύου Ελληνικών Βιβλιοθηκών για προσέγγιση συγκεκριμένων ομάδων ενηλίκων (φοιτητές, επιστήμονες, σημαντικά πρόσωπα κάθε πόλης) τους οποίους η βιβλιοθήκη θα μπορούσε να προσεγγίσει για να καταγράψει τις αναγνωστικές τους προτιμήσεις.
Μικρές καταγραφές βίντεο στις οποίες οι υπεύθυνοι των βιβλιοθηκών θα αφηγηθούν μια ιστορία με πρωταγωνιστές υπαρκτά πρόσωπα που η βιβλιοθήκη με τις δράσεις της βοήθησε να λύσουν ένα πρόβλημά τους. Το πρόγραμμα θα τρέξει στο ίδιο χρονικό διάστημα και στο Facebook αλλά και με ερωτηματολόγια που θα αποσταλούν σε ένα μεγάλο αριθμό εκπροσώπων του πνευματικού και καλλιτεχνικού κόσμου. Το υλικό που θα συγκεντρωθεί μετά από μικρή επεξεργασία θα αναρτηθεί σε όλους τους χώρους του ισογείου της Εθνικής Βιβλιοθήκης στο ΚΠΙΣΝ, αποτελώντας ένα ενδιαφέρον υλικό έκθεσης αλλά ταυτόχρονα και μια μεγάλων διαστάσεων έρευνα για τις αναγνωστικές συνήθειες των Ελλήνων. Οι επισκέπτες του ΚΠΙΣΝ κατά τη διάρκεια του SNFestival αλλά και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού θα έχουν την ευκαιρία να περιηγηθούν ανάμεσα στα “Σημεία Ανάγνωσης” και να συμμετέχουν στην δράση καταγράφοντας τις δικές τους εμπειρίες, ανάγκες, ιδέες και προτάσεις για την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος.